Sterk av mat

Over en ganske lang periode har jeg vært veldig nøye med hva jeg har spist. Forsøkt å holde søtsaker kun til helger osv. De dagene jeg er hjemme har jeg vært litt mer løssluppen. Men i jobbperiodene i Norge, har pipa hatt en annen lyd. Det har ikke bare gått i kylling, torsk, ris og poteter. Men jeg har sørget for å få i meg nok av det jeg trenger av proteiner, karb, fett og fiber. Ikke bare 100% diettmat, men jeg har holdt meg under en viss kalorimengde. Dette er noe jeg trives med. Det kjennes naturlig og er ingen ting jeg må planelgge til fingerspissene. Det har blitt en vane. Men!!! På samme tid har jeg ønsket å bli sterkere. Jeg har primært nesten bare trent markløft og knebøy. Og noen dager innimellom hatt økter der fokuset har vært mer isolerte øvelser på bestemte muskelgrupper. Jeg ble raskt litt og litt sterkere. Men dette tror jeg bunner i at teknikken ble bedre. Hadde mye å hente der. Og det har jeg fortsatt! Men vekten på hva jeg løftet stagnerte helt. Og har stått stille i noen måneder. Veldig frustrerende!

Men så gikk det opp et lys. Et lys jeg selvsagt har vært klar over hele tiden… Det at jeg må spise for å bli sterk. Jeg må spise mer! Og det gjorde jeg. Jeg har nå ligget ett sted mellom 3-4000 kcal pr. dag nå i nesten tre uker. Det har vært litt utfordrende, når jeg ikke er vant med de mengdene kaloririk mat. Men det føles godt. Men det føltes også veldig godt når jeg endelig fikk opp 210kg i mark. Jeg har ligget på 200kg nå i hele år. Det løsnet med økt energiinntak. Dette er selvsagt noe jeg har vært klar over hele tiden! Men jeg har hatt et lite naivt ønske om at man kan bli grisesterk og samtidig sprade rundt på stranden med markerte mageruter.. Men når man finner ut av dette ikke er mulig, (sikkert mulig for noen) må man ta ett valg. Og da velger jeg sterk og lubben 7 dager i uka. Så med denne innstillingen er jeg ganske sikker på at 220kg innen nyttår er fullt mulig!

Ergo. Mer mat -> Tyngre løft.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *